Stockholm, vad fan händer!?

Stockholm suger så läskigt hårt, verkligen riktigt jävla hårt. Jag undrar seriöst hur vi kan ha så många turister.


Sverige (Stockholm) har tydligen bland de vackraste kvinnorna i världen, visst har jag sett många och alla är vackra på nåt sätt visst (sitt sätt), men nu snackar vi vackra, såna som man på en gång ser att" Hon va vacker!" Typ, drop dead georgeous. men ändå neeeej! fullt med fjortisklädda, översminkade, oklackade skor som ska vara vita men nej dom är beige-grå pga all smuts, och det tuperade håret, t.o.m de som är 25plus klär sig likadant, eller så har vi våra lattemorsor överallt och alla matchar med polarn o pyret kläder, vart är alla dessa otroligt vackra kvinnor!? Visserligen vet jag några, men när man är ute och klubbar eller är inne i stan dvs både söder, östermalm, vasastan, kungsholmen och förorterna vafan you name it, då är det inte många man ser, snarare tvärtom-fall.


En annan grej, nästintill alla som jobbar inom serviceyrket i stockholm dvs, affärer, cafen, resturanger m.m.Man är såklart trevlig när man beställer, i och med att jag själv jobbat på mcdonlads i 1,5 år på Cafe Vivels i 6 månader, man vet hur det är liksom. Men nej, ändå är folk så otrevliga, faktum är att sverige (stockholm) ligger på tredje plats Nerifrån, på en Europalista där de jämfört servicen inom alla Europaländer. Vi Suger. Sen finns det såklart dom som verkligen gör sitt jobb, men snälla, ni människor som jobbar inom service, men inte gillar sociala, stressiga servicejobb, lägg av med att ofreda oss, jobba med något annat.


Vi har verkligen grotesk arkitektur, förutom  det lilla som finns kvar i gamla stan, östermalm söder osv. Allt som byggs nu eller som har tillkommit de senaste 30 åren är oroande. Grått eller vitt, cementklumpar, wow, not.


Utelivet - Oj Oj oj, är det nästan samma sak överallt, JA! Klart det finns vissa söta mysiga små lite mer udda ställen, men dom är fan inte många, why!? Varför inte ett mysigt litet livehak med jazz, soul, rnb, hiphop, allting egentligen. Här har vi typ spykareoke, då för fulla typer ställer sig och äntligen vågar! Men efter halva "I will always loe you - så springer typen o spyr. Och det är samma jävla commercial musik överallt, samma dryga, iqbefriade människor, samma koncept på allt.Det är fan roligare på vanliga pubar, hårdrockspubar, småbarer osv än vad stockholms uteliv är. Visserligen har jag inte nått åldern 23 än så det kanske finns hopp för stockholms uteliv. Sen är jag inte speciellt kräsen heller, eller fin i kanten, så vad är det för fel, varför finns det inte mer variation? sen vet jag att många i min generation kan vara riktigt äckliga också, men ändå vart ska alla sköna typer kunna gå utan att känna att det är same shit, diffrent name överallt? Det blir vad man gör det till absolut, men kan det komma Nånting Nytt bara.


Shoppingen - Jaha samma sak överallt nu också! Är det nån som tycker att vi behöver fler gallerior så är den helt rostad asså. Det vore en helt annan grej om alla små privata affärer fick en egen galleria, alla små boutiquer samlade, seriöst.
Det har varit på tal om en ny Galleria i Odenplan & Hornstull. Snälla bara i stan har vi, Västermalmsgallerian, Sturegallerian, Gallerian, Skrapan, Götgatan, en i Skanstull, en till vid Medborgarplasen, jag kanske har missat någon. Utanför tullarna har vi Kista, Vällingby, Heron City, Skärholmen, Sickla m.m. det är samma affärer överallt, vissa gallerior har nån enstaka unik affär. Men nu räcker det, trista, enformiga stockholm, lägg av.


Det känns som att det är samma sak jämt, jag känner nästan att jag kvävs i stockholm, ska jag bo här hela mitt liv så kommer jag dö om inte något händer. Och de som inte har upptäckt det jag har gjort, din bubbla kommer säkert också spricka, förr eller senare, eller så är vissa nöjda med det förutsägbara. Ett råd till alla, gör något du inte brukar göra, något som är lite ovanligt för o vara du, det kan vara vad som helst, rita en teckning, se på regnet, gå av en station du nästan aldrig går av vid och promenera och se dig omkring, ta en kopp te istället för kaffe, Gå på en pub/bar du aldrig varit på, prata med någon typ du egentligen har fördomar emot, laga mat till familjen, testa dig själv. Variation förnöjer!
Själv ska jag rensa garderoben, det har inte gjorts på länge men jag måste rensa bland alla halloweenprylar, vem vet jag kanske klär ut mig imorn och drar ut på stan, det vore fett balling.


Shit nu läste jag igenom allt och jag låter ju som att jag är trött på livet,  icke!  jag älskar livet, men stockholm måste skärpa sig, när det gäller det mesta tyvärr. Vi har många trevliga saker också, som Hornsgatan och alla ateeljer (om man stavar så) och små gratis utställningar som man kan ta del av, det är riktigt mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0