Allt vi svenskar gör blir så JÄVLA B!!!! wannaBe.

American Idol  .vs. Idol

Grymt, många talanger, riktiga domare, variation, en riktigt tävling där de verkligen satsar på allvar!!!

Men svenska idol, jag kollade på det lite halvt  i typ 2-3 år sen blev jag skitäcklad, samma typer, samma röster, samma saker som händer. Men jag tycker även synd om dom som lyckas genom idol för dom blir kända i sverige i 6 mån sen försvinner dom. Agnes som i alla fall har en mer unik röst än de många andra man har hört genom åren, jag hoppas att hon får vara kvar och kanske lyckas på riktigt, dvs inte i sverige.


Johan palm!




So you think you can dance -

Dom klarar nästintill vilka stilar som helst, de får längre tid på sig att verkligen sätta koreografierna, så att man bjuder publiken och domarna på en riktig show istället för nåt halvdant och pinsamt.
De jobbar med sjukt många olika grymma Koreografer, som är etablerade på Riktigt.

Okej de svenska dansarna eller nordiska, de kan dansa absolut, men problemet ligger hos redaktionen, hur lite det satsas osv. det blev bara pinsamt, en flopp som inte kommer tillbaka verkar det som.


Sex and the city premiären -

HAHAHAHAHA!!! Vilket jävla skämt! Goodie bagsen på New Yorks och Londons premiär, var verkligen GOODIIEEEEEBAGS! De fick smink, presentkort på diverse fina barer på drinkar, de fick kopior av de smyckena som medverkar i filmen/serien, de fick chokladtryfflar i en fin liten ask, med mer! i stockholm fick man en påse godis dvs typ haribos nappar, en loka, provtester på olika hudprodukter och schampo osv.





Jag menar INTE att man ska få en massa dyra prylar och att det är det allting kretsar runt, men när vi i sverige ska kopiera något liknande firande som Usa eller något annat land har så blir det bara B, wannabe och pinsamt. Visst, Budgeten är absolut mycket mindre i Sverige när det gäller såna här saker, men satsa antingen större för en mindre publik eller skippa firandet, sist men inte minst, fira stort, men faaan få det inte och framstå som något superglamoröst och lyxigt och häftigt med "kändisar" osv det är är det som gör hela skiten pinsamm och B  + WannaBe.

Och stjärnor på Is vadfan är det, så jävla lame! Okej för alla gamlingar som vill se gamla folkkära kändisar, men för världen som är född på 70-talet och framåt NEJ, BLÄ!

Däremot tummen upp till de svenska musikprogrammen som  exempelvis "så ska det låta", "Sing a long" och såna program, de är lagom mys, och lagom halvkul/halvtråkiga, och de utger sig inte för o vara ett jätteroligt, musikproppat kändisfyllt program utan bara rent och slätt, några svenska kändisar som chilltävlar lite i musik och småpratar lite osv.

Och just det! "Let´s dance" en AMERIKANSK IDE FRÅN BÖRJAN som vi absolut måste ta efter och göra det 1000 ggr sämre, jättekul, NOT.


Ja, lägg av bara, fösök inte vara nånting/nån du inte är, detta är läxan! Är man sig själv så kommer man längst, och oj ärlighet det är bra, så jävla najs med såna som kan säga vad de tycker och stå för det, eller jag tycker en sak och 200 personer framför mig tycker tvärtom, ändå vågar jag säga att jag inte håller med, det är häftigt. Som sagt, sluta ta efter och kopiera. Utgå från samma utgångspunkt, ta innehållet men gör det på ett eget sätt, med kanske en ny infallsvinkel och med värdighet, då blir det bra. Tänk på det!

Snart är det Jul, och jag är nästan gul, för jag är blek men inte fet, kanske till och med lite het.
Jag tycker om att äta pepparkaks smet, jag önskar mig en get.

Kul att öva på och rimma, det är fan mycket roligare men lite halvsjuka/halvdåliga rim än typ mammor som lägger världens längsta förklaring till typ ett par strumor.




Peace & Fleece!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0