RELIGÖST PÅHOPP!!!!


Okej för 1:a gången i mitt liv! Jag är hemma och gör mitt morgon kaffe haaha kl 12:00,
 väntar på att det ska bli klart, jag hör hur det plingar på dörren vilket är underligt för att inga mina vänner bor i Hässelby, inga släktingar här o.s.v. Jag kikar in titthålet, det jag ser  är en gammal man och en som haha ärligt talat såg ut som Fadde, jag öppnar.

Ser att : NEj klart det inte är Fadde haha, men det var 2 långa, gamla, svenska män, de ler smörigt. Börjar prata om jesus och deras kyrka, ena mannen räcker fram en folder och frågar vad jag tror om detta?


Svarade: Ehh hehe, jag är ärligt talat väldigt anti, och förstår inte hur man kan kan tro på påhittade saker som egentligen var ett knep för att hålla den rebelliska bybefolkningen i ordning, för förr i tiden hade ju 
kungarna fullständig makt att styra och ställa hur de ville. o.s.v (har man läst historia så hänger man med) .


Mannen: men vår kyrka är väldigt annorlunda och vi har medlemmar från 266 länder och vi är inte som dom andra, om man söker svar så finnder dom flesta det här hos oss.


(oj 266 länder då måste det ju vara sant, då går jag absolut med, ähh ALDRIG vad tror dom? )
( Haah, asså palla fortsätta kriga med att få mig att joina)


Jag: Det jag söker är mer logiskt än att hitta på en ursäkt för att inte behöva tänka steget längre eller gräva djupare
eller  våga inse sanningen som många männsikor är rädda för, och därför förlitar sig på nåt
som man kan känna gemenskap och acceptans i, det vill säga förlita sig på en religion.

Mannen: Men vad tror du på då?


Jag: Big Bang


Jesusälskaren: Men det är ju också bara en teori.


Antikrist = jag: Jo, men Big bang talar ju väldigt mycket mer för sig än vad religioner gör.
Och det finns mycket fler teorier, och bakom detta finns en feeeeeeeeeet och låååång rad forskare som stöder detta.
Ni är ju knappast forskare.

(Tror på det första som kom innanför pannbenet, familjen var kristen, man blir omedvetet intvingad)


Slutsats: Alla vet att det finns olika religioner att vända sig till om jaa, vad fan vilken anlednig man nu har att göra det.
Att gå och plinga på och ofreda folk är ju helt stört. Vi vet att det finns massor av församlingar, man kan joina om man vill och av egen vilja. Det är ju inte som att man aldrig vetat om det och bara oh shitt va finns ni?!?!
JAG HAR VÄNTAAT PÅ ETT TECKEN FÖR ATT GÅ MED I EN FÖRSAMLING OCH NÄR NI KOM OCH PLINGADE PÅ SÅ KÄNDE JAG ATT DET HÄR VAR TECKNET, the optimal sign.


Då tänkte jag: Hmm ska jag börja gå och plinga på folk och be dom joina mitt icketroende och övertala dom att inte tro på gudar eller religoner, det är bara påhitt lalallaa bla bla blaa bluBB,, skulle jag göra det skulle jag vara så jävla hatad!! Och det är fult, vem fan är jag att säga vad nån ska tro på och inte. Jag säger bara vad jag tycker och vad jag tror, och älskar att diskutera sånt här för det är så jäääävla komiskt, men att tvinga sig på folk, NEJ LÄGGG AV.
Håll er till era egna, men snälla låt era barn få välja att tro eller inte när dom typ är 18 = pluggat religioner och sett och hört tillräckligt för att själva kunna inse vad som är rätt för dom.


Min pappa är ju muslim, men han har aldrig tvingat mig, även om han är övertygad att Islam är sant och på riktigt och bla bla blaaa.


För mig är det lika troligt:
Gud finns - Tomten finns

Gud finns - Tandfen finns

Gud finns - jag kan flyga

Gud finns - Sabrina tonårshäxan finns

Gud finns - jag kan springa 40 mil utan att bli trött

Gud finns - jag kan bli osynlig

Gud finns - Björnes magasin är på riktigt

Gud finns - Harry potter och den världen är på riktigt

Gud finns - Alla sagor är lika "sanna" som gud och religioner.


Låt oss vara, så låter vi er vara, hejdå och dröm sött om paradiset.


Jag är en god människa som handlar efter de 10 budorden, men de är ju knappast religösa,
 de handlar bara om att värna om sig själv,  andra, och vår värld, vilket man FAKTISKT OCKSÅ KAN GÖRA FAST MAN INTE ÄR TROENDE! WOW JAG ÄR EN GOD MÄNNISKA SOM INTE TROR! WOW!



Peace & fleece!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0